En bok på turné

Alla dessa fördömda kedjemeddelanden! De finns överallt, och de kan bli väldigt jobbiga med tiden. Tidigare kom dessa med snigelposten, tro det eller ej, men den traditionen har sakta dött ut då tekniken utvecklats och internet blivit allt vanligare.

Jag läste en gammal, men rolig bok häromdagen, "konsten att fånga en man." av Cathy Hopkins med illustrationer av Gray Jolliffe. Den är fullspäckad med humor, och med tanke på att den bara är 95 sidor lång så är den allt annat än svårläst. Där tas upp hur man agerar lockbete, vad olika typer är intresserade av, hur man verkar intressant/klok samt om männens sexfixering. alltsammans varvas med passande skämt och citat som t.ex. minidialogen
"Hon: Jag har hört allt om hur du är i sängen...
Han: Asch, det är väl inget...
Hon: Nej, det är precis vad jag hört."



Jag vill att andra skall få ha roligt åt denna bok, så jag kommer att skicka vidare den som ett kedjebrev, fast från person till person istället för via posten. HUR man skickar vidare är smaksak, men det behöver inte kosta något.

Hur tror ni att det kommer att gå för mitt lilla påhitt?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker din idé var rätt finurlig :) blev lite nyfiken och skulle nog vilja läsa den boken iaf, för skojs skull :D

2010-11-16 @ 22:55:18
URL: http://gertnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0