Ålder+jul=?

Efter en ganska lång bloggpaus är jag äntligen här igen. Ber om ursäkt för pausen, men har helt enkelt haft fullt upp.

Julen blir allt mer "lets get it over with" material, all julmats ätande och klappöppnande vat över före kl.18 på kvällen. Jag antar att det har med åldern att göra, man vet att man får julklapparna inom sin tid, utan att man springer och gnäller på mamma eller pappa hela tiden.

Julklapparnas karaktär ändrar också. Jag fyller snart 18 år, julklapparna är i enlighet med det. Kaffekokare, vattenkokare, brödrost (har redan en), pengar, strumpor........Skönt att få mindre att fundera på tills man flyger ut ur boet, men inte är en kaffekokare något man hoppar i taket av förväntan för. Uppskattat iaf ;P Dessutom tecknepapper i olika storlekar, tack kära gudmor!, samt ett större serveringsfat i samma serie som koppar m.m. av kära gudfar. Nu fattas bara lägenheten ;P

Nu är julen över och förhoppningarna till nyåret tar fart. Min ända önskan till nyåret är att jag får fira det med min kramiz, men vi får väl se med den saken ( är ett tag sedan vi träffades)

sen, den 10. Januari. Min 18 års födelsedag. PÅ EN MÅNDAG! åja, jag är inte en alkohol missbrukare precis, men nog stör det mig att måsta gå till skolan då ändå. Gymnasie. Gymnastik, jippie! Hoppas kompisarna hittar på nå roligt då, annars blir det lika lamt som julen -.- nej hohho!

Ja, har massor att göra det här lovet, måste läsa på dspanska och ryska, göra några arbeten osv. smart att lämna allt till jullovet....not. ;P

nåja, tjena mors gökar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0