Jag, barnklubbsledare i Röda korset

De flästa känner väl till röda korset/röda halvmånen osv. De ordnar bland annat förstahjälp kurser, läger, klubbaktivitet m.m.

Jag är en av två ledare som har ansvar för Röda kors klubben "Reddie kids" på kimitoön. Första mötet är om ungefär en timme, det kommer att bli spännande! Som första gång kommer vi att pyssla lite i julstämning, och prata om alla möjliga faror som kan uppstå i julstöket, samt om eventuella faror i klubb utrymmet. Vi skall också tillsammans diskutera med barnen (åk 3-4) om vad de vill prata om och eventuella regler i klubben.

Det kommer att bli roligt, men ovant. Senast jag övervakade barn var i somras på röda kors lägret. Jag hade hoppas att vi kunde baka pepparkakor med barnen, men det fanns ingen ugn i möteslokalen (vilket jag trodde det fanns av tidigare minnen) så vi får se om vi gör det en annan gång, kanske vi kan laga knäck eller kola före julen istället?

Det gäller att improvisera, och lära sig av barnen på samma sätt vi lär dem.

Ha en trevlig fortsättning på dagen! Jag måste äta mellanmål och få ordning på alla papper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0